Klik hier om de eerste update te lezen.

2025-1-16 — Nieuw jaar, nieuwe dienstregeling

Na een hele tijd niet gewerkt te hebben aan deze kaart, heb ik weer een kleine doorstart gemaakt. Hierin heb ik gefocust op een aantal lijnen die hun route gewijzigd hebben. De grootste routewijziging vond plaats in Veldhoven-West, waar de 403 ingekort is tot Heikant en de 14 verlengd over de nieuwe Zilverbaan tot de Kempen Campus.

2024-6-24 — Woensel

De lijnen richting Reusel en Luyksgestel zijn afgerond. Ik ben begonnen aan de lijnen die richting het noorden gaan vanuit het Centraal Station. Het kleurenpalet is nog nader te bepalen, maar ik maak goede voortgang.

2024-5-27 — Kempen

Ik ben verder gegaan richting de Kempen. Deze update bevat meerdere Buurtbussen en heeft. Ook is er aan de lijnnummering gewerkt.

2024-5-18 — Drie Hovens

Deze update focust zich op HOV1 (roze bundel), de busbaan vanaf Centraal naar Veldhoven en Meerhoven. Alles goed inpassen, vooral de rode bundel, vereiste redelijk wat creativiteit.

2024-5-13 — Westwaarts

In deze update werd de kaart uitgebreid langs de zuidwestelijke HOV4 (oranje bundel) richting MMC Veldhoven en ASML. Het ontwerp werd best lastig rond MMC Veldhoven en Kastelenplein.

2024-5-7 — Paletverandering en Kleine Uitbreiding

Het kleurenpalet heeft een grote update gekregen om de leesbaarheid alsmede de herkenbaarheid van bundels te verbeteren. Het ziet er ook gewoon leuker uit. Verder is er langs HOV2 richting Aalst uitgebreid, waarbij Buurtbus 271 in Aalst vooral een gedoe was.

2024-5-5 — Het Begin

De eerste stap binnen het ontwerpproces was het maken van de basisontwerpen voor lijnen en haltes. Deze zien er als volgt uit:

De bovenste set items wordt gebruikt voor reguliere en HOV-diensten. De onderste set is voor school- en buurtbussen.

Vervolgens ben ik begonnen vanuit Eindhoven Centraal de Centrumring vorm te geven, hierbij heb ik de officiële lijnennetkaart, OpenStreetMap en de OVNL-Wiki als bronnen gebruikt.